torsdag den 26. december 2013

Gilbert og ven

Gilbert og ven -ja det hedder mønsteret på trøjen til baby - som er designet af Marianne Isager og købt i Sommerfuglen, da jeg sidst var i København. Nærigheden kom op i mig, så jeg købte bare 50 gram lækkert alpakkagarn, som præcis rakte til den brune trøje i str. 0 - 3 måneder. Den er så lille, så en baby nok kun kan passe den på turen hjem fra fødeafdelingen og de næste par dage.


Trøjen er hurtigt at strikke, så næste forsøg var en grå i str. 3 - 6 måneder, som er strikket i Navia Uno. Der er lækkert tyndt uldgarn, som min datter har haft med hjem fra Færøerne. Den grå er knap så blød som den brune, men det går an. De fine knapper med biler, har jeg fået af min veninde.


Det er nemt at se forskellen. Den grå er nu på vej til en lille dreng, som blev født for et par uger siden, mens den brune er lagt på gavelageret. Der må blive født en lille baby på et tidspunkt, som vil få glæde af den. 

1 kommentar:

  1. Hvor er det nogle søde trøjer du har strikket, rart med en i gavekassen så kan du hurtigt fremskaffe en gave til en nyfødt.
    Godt nytår
    Hanne

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...