lørdag den 31. marts 2012

Cardigan med mønstret bærestykke og lidt nyindkøb

Jeg vil lige vise min sidste nye strikkreation, som stort set er færdig. Jeg har desværre talt forkert, da jeg skulle købe knapper, æv, så må jeg vente med at gøre trøjen helt færdig til på mandag, når butikken lukker op igen, så jeg kan købe den sidste knap. Skal vist også lige have flyttet en knap, så mønsteret på bærestykket bliver lige. Er foreløbig helt godt tilfreds med resultatet. Håber min datter er det samme. Jeg er allerede startet på noget nyt strikketøj, for det er man nødt til at have gang i, når man skal se tv. 


I går var jeg simpelthen nødt til at bryde mit nytårsforsæt, for Helene Juul havde fødselsdagsudsalg. Det var simpelthen for billigt til at lade ligge. Jeg købte stof i blå nuancer til min blå samling. Drømmer om at lave et blåt sengetæppe som det her. Syet af en, der hedder Carol, men designet af Judy Martin. Mønsteret er fra bogen The Creative Pattern Book. En gammel bog, som jeg har købt på Amazon


I dag har jeg været hos Nålepuden i  Elsegårde, og der røg også et par stykker stof ned i posen. Uha det tager en skæv retning, men nu tror jeg snart jeg må i gang med projektet, som jeg har samlet sammen til meget længe. Indtil da kan jeg da ae lidt på stofferne, det er jo også dejligt.


4 kommentarer:

  1. Ja. Nu har du da vist snart nok til dit tæppe?
    Flot trøje du har strikket.

    SvarSlet
  2. Hvor er den blevet flot din trøje. Lækre indkøb du har gjort dig. Er spændt på at se, når du går igang med tæppet.

    SvarSlet
  3. Trøjen er blevet flot, det må have været et stort arbejde at strikke den.
    Masser af lækre stoffer du har fået købt til dit blå projekt.
    God søndag

    SvarSlet
  4. Utrolig lækker trøje.
    Ja, man har jo et standpunkt til man tager et nyt, og fine stoffer blev det jo til

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...